szent
Fény támogatói, a Szövetség védelmezői, a paladinok megtalálhatóak
Tirisfal Glades északi erdőitől kezdve (ahol az Élőholtak
előrehaladását próbálják megakadályozni) a Blasted Lands déli vidékéig,
szüntelenül vigyázva területüket a Sötét Kapun túlról érkező démoni
hordákkal szemben. Hatalmas kalapácsaikkal és a Fény erejével
felvértezve ezek a szent harcosok a csapatokat irányítanak a harcok
során, s mindvégig a csata sűrűjében forgolódnak.
A paladinok a közelharci harcosok és másodsorban varázshasználók
kombinációi. A paladinok ideálisak bármilyen csoportnak, köszönhetően
gyógyító, és egyéb képességeiknek, valamint a bűbájaiknak,
pecsétjeiknek (seal). A paladinok minden csapattagra vonatkozóan csak
egy aurát aktiválhatnak, és meghatározott játékosok esetében
meghatározott bűbájt alkalmazhatnak. Védelmi képességeiknek
köszönhetően meglehetősen nehéz őket megölni. Gyógyíthatnak még a Szent
Fény segítségével is ellenben más harcos osztályokkal. Élőholt
specialistáknak is tekinthetőek, mivel számos képességük eleve az
élőholtak elleni harcot segíti elő.
Engedélyezett fajok:
Ember (Human), Törpe (Dwarf)
Alap értékek: Életerő / Mana
Hozzáférhető páncélzat: sodronying (mail), bőr, ruha, pajzs, buckler (kis kerek pajzs) és lemezpáncélzat (plate) ( - képzéssel)
Hozzáférhető fegyverek: egy és kétkezes buzogányok, egy és kétkezes kardok ( - képzéssel)
Aurák
Egy időben csak egy aura lehet aktív. Ki kell választani,
hogy melyik a legmegfelelőbb az adott szituációban. A többi játékos is
megmondhatja, hogy melyiket lenne a legjobb használni. Ha ugyanabban a
csoportban több paladin is van, mindegyiküknek más és más aurája lehet
aktív, de ugyanannak az aurának a hatását nem halmozhatják. Ha te is
paladin vagy, és egy másik paladin is van a csapatban, érdemes vele
egyeztetni, hogy ő milyen aurát fog használni, annak érdekében, hogy
kiegészítsétek egymást.
Az odaadás (devotion) aurája:
A közelben lévő csapattagoknak ad páncélzat bonuszokat. Akkor érdemes használni, ha több csapattag is sebződik a harc során.
Gyógyító
(healing) aura: Meggyógyítja a paladint és a közeli csapattagokat. Csak
harci szituáción kívül működik. Igazán jól csata után működik. Nem
használható, nem működik, ha a paladint támadják, bár ha a paladin nem
az elsődleges csatatank, használhatja a harc során is. Ha két paladin
van a csapatban, az egyik használhatja ezt, míg a másik valamilyen
másik aurát.
Büntető (retribution) aura: Szent sebzést okoz minden lénynek, amelyik épp valamilyen csapattagra sújt le.
Pecsétek, bűbájok (Seals)
A paladin egy játékos esetében csak egy pecsétet aktiválhat. A lényeg,
hogy a játékosok döntsék el, hogy az adott helyzetben melyik a legjobb
pecsét, és változtassanak a felálláson, attól függően, hogy mi
történik. Ha több paladin is van egy csapatban, a korlát a következő: 1
pecsét személyenként egy paladintól, vagyis ha két paladin van a
csapatban, akkor minden egyes csapattag két pecséttel rendelkezhet.
Erő (might) pecsétje (SoM):
Sebzésnövelő. Azon a csapattagon kell használni, akinek célja, hogy az ellenfelet fizikai sebzéssel támadja meg.
Bölcsesség (wisdom) pecsétje (SoW):
A
mana regenerációt javítja. A varázshasználókon (papok, mágusok) érdemes
használni. A paladin önmagára is használhatja ezt csata után, hogy
hamarabb visszanyerje erőforrásait.
Védelem (protection) pecsétje (SoPr):
Megvédi a célpontot minden fizikai támadástól. Ez a bűbáj nagyon jó
például arra, hogy a paladin megmeneküljön a csatából (ha magára
alkalmazza a dolgot). Érdemes olyan karakterre is ráolvasni (pl. pap),
aki kiemelt célpontnak számít a szörnyetegek szemében. A szörnyek így
elfordulnak tőle, és valaki más támadnak meg. Nagyon jó azon
csapattagok esetében is, akik már majdnem meghaltak.
Üdvösség (salvation) pecsétje (SoS):
A fenyegetettség mértékét csökkenti. Igazán a varázshasználók (papok,
mágusok) esetében hasznos, jóval könnyebbé teheti életüket a szörnyek
ellenében. A szörnyek gyakran nem őket támadják meg, s így a bűbáj
lehetővé teszi számukra, hogy jóval többet tegyenek, anélkül, hogy az
ellenfelek elsődleges célpontjaivá válnának.
Tisztesség (righteousness) pecsétje (SoR):
Növeli az élőholtak elleni sebzés mértékét. Értelemszerűen az élőholtak
elleni küzdelem esetén kell használni. Rövidebb ideig ható bűbáj,
gyakrabban kell használni, s érdemes figyelni, hogy mikor múlik el a
hatása.
Szent Mágia (Holy Magic)
Holy Light (Szent Fény - Gyógyítás)
A
paladinok a Szent Fénynek köszönhetően jó másodlagos gyógyítók. Persze
mindenkinek elsődleges gyógyítókra van szüksége (mint a papok és
druidák), de a paladinok is segíthetnek, ha más nem elérhető. A
paladinok jók arra is, hogy megóvják az elsődleges gyógyítók életét, ha
épp kifogytak a manából, és életveszélybe kerültek. A Szent Fény
használatával életben tarthatóak a csapattagok. Segítségével a harcot
követően meggyógyítható a játékos, és a többi játékos is.
Divine Favor (Isteni Kegy)
-
Minden fizikai támadástól és varázslattól védve vannak X másodpercig,
de ezalatt az idő alatt nem támadhatnak és nem használhatnak fizikai
képességeket magukon.
Divine Shield (Isteni Pajzs)
- Megvédi
a Paladinokat minden sebzéstől és varázslattól X másodpercig, de
csökkenti a támadási sebességüket X%-al. Ez helyettesíti az Divine
Favor varázslatot, mivel azzal ellentétben ennél támadni is lehet. A
Paladin önmagát is gyógyíthatja, mialatt a Divine Shieldet használja.
Élőholtak elleni eszközök
Ha
már valaki elkezdi az élőholt szörnyeket keresni, minden élőholt
készséget érdemes használni a bemelegítés során. Ha valaki újra és újra
használja őket, sokkal nagyobb sikereket érhet el. Érdemes
megérdeklődni, hol lehet élőholt szörnyekkel találkozni.
Ördögűzés (exorcism):
Nagyon jó az élőholt lények kivégzésére, széttépésére.
Élőholt űzés (turn undead):
Hatására
a szörnyek megfutamodnak. Akkor érdemes használni, ha több szörnyet
kell elintézni. Ki kell választani egy szörnyet, amit épp nem támad
senki, majd meg kell futamítani. Ezt követően a maradékot lehet tűz alá
venni. Jó menekülési lehetőségnek is, de arra is, hogy valaki elzavarja
a szörnyeket, majd míg távol vannak lehet gyógyítani.
Tisztesség pecsétje:
Az élőholtak elleni küzdelem során kell használni.
Kézrátétel (Lay on Hands, LoH)
(hosszú
várakozási idő - cooldown) Ez a paladinok legjobb képessége. Akkor
érdemes használni, ha a karakter épp halálán van, vagy ha meg kell
menteni egy csapattagot. Nem érdemes elpazarolni, addig kell
tartogatni, amíg tényleg szükség van rá. Ugyanakkor, ha valaki sohasem
használja, akkor is csak elpazarolja..
Menekülés extrém esetben (Getting away)
Először
is kezdj el szaladni. Épp mielőtt meghalnál, használd magadon a LoH
képességet. Fuss tovább. Használd magadon a SoPr bűbájt, és fuss
tovább. Ha ennek elmúlik a hatása, használd az Isteni pajzs (Divine
Shield) képességet. Mindhárom használatának köszönhetően képes leszel
elég messze jutni, még akkor is, ha egyszerre sok szörny támad rád.
Kombók
-
Használd az Isteni kegy (Divine Favor) varázst, aztán gyógyítsd meg
magad a Szent Fénnyel, amíg immúnis vagy a támadásokra. Később
használhatod az Isteni pajzsot is, ha már hozzáférhetővé válik.
- Használd az Igazság öklét (Fist of Justice) majd gyógyítsd meg magad a Szent Fénnyel, míg a szörnyek bénán álldogálnak.
- A legtöbb csatában használd az Igazság ökle, és a Szent Csapás (Holy Strike) képességeket.
Felszerelés
Érdemes
azokra a cuccokra koncentrálni, amelyek állóképességet (stamina), és
védelmet adnak. Fegyverek esetében kardot, vagy valamilyen zúzó
fegyvert kell keresni pajzzsal kiegészítve, de lehet kétkezes kardot,
vagy buzogányt is választani. Lehet, hogy az összes ilyen készségedet
ki akarod fejleszteni, így érdemes aszerint választani, hogy épp milyen
fegyver érhető el a karaktered számára.
Trade skillek
A
paladin képes gyógyítani, így ez a rész elég jól lefedett az esetében.
A paladinok nagyszerű bányászok/mérnökök, vagy bányászok/kovácsok
lehetnek. Attól függ, mit választ az ember. A herbalizmus/alkímia
szintén jó választás lehet, ha valaki tápoló bájitalokat akar
készíteni.
Kétkezes fegyverek vs Egykezes fegyver és pajzs kombó
Mindkettő megfelelő. A kétkezes fegyverek az erős páncélzattal
rendelkező szörnyek ellen jók. Az egykezes fegyverek az olyan szörnyek
ellen jók, akiket a karakter meg akar akadályozni valamiben, vagy
kisebb páncélzattal rendelkeznek. Akár mindkettőben is képzett lehet a
karakter, s váltogathat a lehetőségek között.
Tippek
-
Használd az Igazság öklét, hogy megakadályozd a varázshasználók
trükkjeit. Bizonyosodj meg róla, hogy a szörnyet nem bénította le egy
másik játékos (hogy ne fecséreld el feleslegesen ezt a képességet).
-
Kérdezd meg a csapattagokat, hogy milyen bűbájt szeretnének (már ha
ismerik a bűbájokat). Kérd meg a csapattagokat, hogy mondják meg, mikor
múlt el a bűbáj hatása.
- Ha másik paladin is csatlakozott a csapathoz egyeztessétek, hogy melyik aurákat és pecséteket használjátok majd.
- Ha a szörnyek egy gyengébb csapattagot támadnak (pl. varázshasználó), bénítsátok meg a szörnyet az Igazság öklével.